top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

אוברי פלאזה מצטרפת אל אדם דרייבר ב"פרויקט החלומות" של פרנסיס פורד קופולה

עודכן: 26 בפבר׳

כבר יותר משלושה עשורים שפרנסיס פורד קופולה רוצה לביים את מה שהוא מכנה "פרויקט החלומות" שלו. עכשיו ההפקה כבר קרובה מתמיד, ואוברי פלאזה מצטרפת.

"פרויקט החלומות" של פרנסיס פורד קופולה עוד רגע יוצא לדרך | צילום: באדיבות Getty Images
"פרויקט החלומות" של פרנסיס פורד קופולה עוד רגע יוצא לדרך | צילום: באדיבות Getty Images

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


אחרי הביקורת המעולות להן זכתה על הופעתה בדרמת הפשע אמילי הפושעת (Emily the Criminal), אוברי פלאזה מצאה את הפרויקט הגדול הבא שלה. מגזין דדליין (Deadline Hollywood) מדווח כי השחקנית האמריקאית מצטרפת לקאסט האנסמבל ב"פרויקט החלומות" של פרנסיס פורד קופולה - מגהלופוליס (Megalopolis).


הפרויקט אותו תיאר פורד קופולה בעבר כ"אדיר ממדים", הוכרז עוד לפני כלוש שנים, באפריל 2019. באותם ימים, נאמר כי הוא מתוכנן להיות רחב-יריעה לפחות כמו אחד מסרטיו האייקונים והמשפיעים ביותר של הבמאי פורץ הדרך, אפוקליפסה עכשיו, וכן כי מדובר בהפקה שעל פיתוחה שקד הבמאי האגדי - מחלוציה של הוליווד החדשה - עוד בשנות ה-80 המוקדמות.

פורד קופולה מאחורי הקלעים של "אפוקליפסה עכשיו". הסרט החדש מתוכנן להגיע לממדים שלו | צילום: באדיבות United Artists
פורד קופולה מאחורי הקלעים של "אפוקליפסה עכשיו". הסרט החדש מתוכנן להגיע לממדים שלו | צילום: באדיבות United Artists

לצידה של פלאזה, בעבר כבר לוהקו לסרט אדם דרייבר (הדו-קרב האחרון, מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר), פורסט ויטאקר, נטלי עמנואל (משחקי הכס), ג'ון וויט (קאובוי של חצות) ולורנס פישבורן (מטריקס, ג'ון וויק). כמו-כן, עם תקציב שמוערך בכ-100 מיליון דולר, נאמר כי הצילומים צפויים להתחיל בסתיו הקרוב (ככל הנראה בנובמבר).


אך זה כמוב לא הכל: סיפור ההפקה של מגהלופוליס התחיל למעשה כבר אחרי שקופולה חתם את טרילוגיית הסנדק עם חלקה השלישי ב-1990. הוא שאף לביים את הפרויקט עוד בתחילת שנות האלפיים, אך למרבה הצער אירועי ה-11 בספטמבר גרמו לסגירת ההפקה, שכן הסיפור הוא על ארכיטקט אמריקאי שרוצה לבנות מחדש גרסה אוטופית של ניו-יורק, לאחר שפוקד אותה אסון קולוסאלי.

עוד בריאיון לדדליין מ-2019 קופולה העיד כי: "כן, אני מתכנן לממש השנה את שאיפתי ארוכת השנים ליצור יצירה שתתעל ותנקז את כל מה שלמדתי בקריירה הארוכה שלי, שהתחילה עוד בגיל 16 בתיאטרון". הוא הוסיף כי "זה בלתי-רגיל. זאת תהיה הפקה ענקית עם קאסט גדול, שתנצל את כל השנים בהן ניסיתי ליצור סרטים מסגנונות שונים. כולם יגיעו לשיאם במה שמציג, אני חושב, את הקול הייחודי שלי ושאיפותיי. זה לא יהיה סרט מיינסטרים".


לאורך השנים, מספר שמות בולטים יועדו ונקשרו בשמו של הפרויקט, אבל לא הגיעו לכדי חתימת חוזה: וורן בייטי, רוברט דאוני ג'וניר, פול ניומן ג'וד לאו וראסל קרואו - כולם יועדו לגלם את התפקיד הראשי. לפני שאדם דרייבר נבחר, פורד קופולה עצמו שאף ללהק אפילו את כריסטיאן בייל, אולם המגעים לא הבשילו. כך ההפקה המורכבת התעכבה לה שוב ושוב - גם אחרי ההכרזה ב-2019, אבל כעת נראה שהיא סוף-סוף באמת בדרך.

בתקווה שהפרויקט אכן ייצא לפועל כבר השנה ולא ידחה פעם נוספת, יהיה זה סרטו הראשון של קופולה מאז טוויקסט (Twixst) ב-2011. קשה להגיד שהמילניום הנוכחי היטיב עם הקולנוען הוותיק – סרטו האחרון הטוב באמת הוא ככל הנראה מוריד הגשם מ-1997 - אבל עם כאלה שאיפות וכאלו אמביציה והתלהבות: קופולה בהחלט יכול לשוב, ולהשיב אותנו יחד עמו, לימי הזוהר שלו בשנות ה-70.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

Comments


bottom of page