top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרותם סופר

"ברייטברן" - ביקורת סרט

עודכן: 26 באוג׳ 2023

"ברייטברן" הוא סרט מטומטם לתפארת.

לכל העדכונים החמים: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע!


הוא מספר על זוג הורים שלא מצליח להביא ילדים לעולם ומתפלל לנס. המשאלה מתגשמת ובלילה חשוך אחד תינוק חמוד מהחלל נוחת פתאום בחצר של השניים והם מחליטים לאמץ אותו. בבוא היום, אותו תינוק יהפוך לגרסה האפלה, הרצחנית והמשוגעת של סופרמן.


הקונספט הבסיסי של הסרט ממש מגניב: מה יקרה אם במקום להיות מגן האנושות, גיבור-על כל יכול ירצה להחריב אותה? "ברייטברן" מעלה את השאלה הזו, אבל לא מספק שום תשובה מעבר למתבקשת ביותר: "יהיה רע ואנשים ימותו".


לא זו בלבד, אין לו שום דבר נוסף להציע. שום דבר מלבד צילום יפהפה ומחוות ריקניות לאיש הפלדה ולצדם הפחדות זולות, מפוהקות וצפויות, משחק רע, חוסר-אמינות מזעזע וקלישאות למכביר. הדבר מתחוור כבר בהתחלה, כשסצנת הבהלה בנאלית מגיעה סתם בשביל הקטע וללא כל פואנטה או היגיון.

בהמשך, סצנות רבות מתארות כמה ברנדון (הילד בעל הכוחות) שונה ומיוחד: הוא מועך מזלג בשיניו, מכניס ידו למכסחת דשא ולא קורה לו כלום וכשהוא מתעצבן יש קצרים חשמליים. במקום לאפיין את דמותו, להעמיק אותה אפילו מעט או להציג מניעים לרצונו להשמיד את העולם, הסרט מתמקד בקולות מפגרים ומשעשעים שבוקעים מהחללית בה נחת (אותה הוריו משום מה שמרו באסם ליד ביתם) ובחיסול ממוקד של דמויות שונות.


הדבר הכי חשוב ביצירת סרט אימה מפחיד באמת הוא אמינות מינימלית: בלעדיה, הכל הולך לפח. "ברייטברן" נכשל בענק כי המשחק בו לא אמין (אפילו אליזבת' בנקס לא עוזרת), הבחירות של הנפשות הפועלות חסרות כל יסוד מציאותי (קשה לפרט בלי לספיילר) ומקוריות זו בכלל מילה גסה. כתוצאה מכך, קטעי השיא בו ממש נעים בין מעוררי גיחוך לקורעים מצחוק.


במקום לצפות בשטות הזאת, עדיף לחזור כמה שנים אחורה ולראות שוב את "כרוניקה בזמן אמת" (Chronicle) של ג'וש טרנק. אמנם אותו הסרט עוסק בשלושה בני נוער שמקבלים לפתע כוחות-על, אך השאלות העולות בו, מהלך העניינים וההשלכות – מספקים פי כמה.


דירוג סופי: 40 בקולנוע.

 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

Commentaires


bottom of page