top of page

תודה!

הכתבות האחרונות במגזין

עוד במגזין

תמונת הסופר/תרועי קדוש

"משחקי הכס" - סדרת ההמשך: חמישה דברים שהיינו רוצים לראות

עודכן: 24 בפבר׳

ג'ון אולי לא יודע כלום, אבל אנחנו כן: עם הדיווח על "סנואו" (Snow), סדרת ההמשך של "משחקי הכס", מעריצי הסדרה התעוררו מתרדמת בת שלוש שנים והתחילו לתהות מה יקרה שם. קבלו חמישה דברים שהיינו רוצים לראות.

משחקי הכס
האם הוא סוף-סוף יידע משהו? | צילום: באדיבות HBO

להטבות בלעדיות, כרטיסים במתנה ועוד הפתעות: הצטרפו לאינסטגרם שלנו! 


מבין כל סדרות הספין-אוף והפריקוול המתוכננות למשחקי הכס (Game of Thrones) - הראשונה שבהן, בית הדרקון (House of the Dragon), תעלה ב-21 באוגוסט - רק אחת באמת הצליחה לייצר באזז משמעותי למדי. אני מדבר כמובן על סדרת ההמשך, שזכתה לשם הזמני "סנואו".


ג'ורג' ר. ר. מרטין, שעל ספריו מבוססת הסדרה, ואמיליה קלארק (קאליסי) אישרו שניהם ש"סנואו" נמצאת בפיתוח. מה כל-כך מיוחד בה? זו הסדרה היחידה, מבין אלו שנמצאות בפיתוח כרגע, שעלילתה תתרחש אחרי אירועי הסדרה המקורית - ומעורב בה קיט הרינגטון עצמו. לא זו בלבד, הסדרה גם הייתה רעיון מקורי שלו עצמו, והוא זה שהציג להפקה את הצוות שהוא שואף שיסייע בפיתוחה.


נכון לעכשיו, אין פרטים נוספים על הסדרה, היות שהיא בשלבי פיתוח מוקדמים מאוד, אבל זה לא יעצור אותי מלהעלות כמה אפשרויות לגבי העתיד הטלוויזיוני של האיש שלא יודע כלום, ג'ון סנואו. רק כדי להזכיר למי ששכח – בפעם האחרונה שראינו אותו, המלך בראן השבור ציווה עליו להצטרף למשמר הלילה לשארית חייו, כעונש על הרצח של אם הדרקונים דאינריז. ג'ון חזר לטירת שחור, ואז רכב צפונה אל מעבר לחומה יחד עם זאב הבלהות שלו, טורמונד (כריסטופר היביו) ויתר הפראים.

ההלכים הלבנים יחזרו לאמלל לכולם את החיים

משחקי הכס
פייר, התגעגענו | צילום: באדיבות HBO

אחת הטעויות הגדולות ביותר בעונה השמינית של משחקי הכס, הייתה להפוך את ההלכים הלבנים - שנבנו לאורך כל הסדרה כאיום הגדול ביותר לווסטרוז - לנבלי משנה. אמנם סרסי (לנה הידי) הייתה מרשעת מעולה, אבל סוף הסיפור של חבורת הקרח היה לא מספק באופן מרתיח. זה מעצבן אפילו יותר כשחושבים על כמות השאלות שעדיין נותרו פתוחות בנוגע אליהם.


ראשית, אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק הם רצו, מלבד הכוונה הגנרית העמומה להשמיד את העולם. מעבר לכך, יש את הספירלות, סמל שחזר על עצמו מספר פעמים בעונות הראשונות בהקשר שלהם, ושאת המשמעות שלו אף-פעם לא גילינו; וגם את העובדה שראינו אותם הופכים תינוקות אנושיים להלכים לבנים, מבלי לקבל הסבר מדוע. סנואו יכולה לכפר קצת על העוולות האלה אם תחזיר את ההלכים הלבנים לקדמת הבמה, ותפתח אותם ואת כוונותיהם.


בראן מתגלה כנבל הגדול האמיתי של הסדרה

משחקי הכס
אולי הפעם הוא יעשה משהו חוץ מלבהות כמו קריפ? | צילום: באדיבות HBO

לאורך הסדרה המקורית, בראן (אייזיק המפסטד-רייט) הפך בהדרגה לגרסה האנושית של ויקיפדיה. החלק העצוב הוא שבסופו של דבר נעשה בכך מעט מאוד שימוש. האם הוא יכול לטייל בזמן כרצונו? יכול להשפיע על אירועים בעבר? האם הוא ידע מההתחלה על כל מעשי הזוועות שיקרו למשפחתו (ולתושבי מעלה מלך), ונתן להם לקרות מאחר שידע כי הכל בסופו של דבר יובילו להפיכתו למלך? זה לא מופרך.


כשטיריון (פיטר דינקלג') שאל אותו אם יקבל את תפקיד המלך החדש, בראן השיב: "למה אתה חושב שעברתי את כל הדרך הזאת?". בראן כנבל החדש זה דבר שפשוט עובד, בייחוד אם מוסיפים לכך את העובדה שהוא נראה לאחרונה יוצא לחפש את דרוגון, הדרקון של דאינריז. כאילו לא היה חזק מספיק, רק תתארו לכם אותו משתמש עכשיו ביכולת החלפת העור שלו בשביל לשלוט בדרקון (הידוע) האחרון בעולם.

נקמתו של דאריו נהאריס

משחקי הכס
"קוראים לי דאריו נהאריס. הרגת את הקאליסי שלי. התכונן למות" | צילום: באדיבות HBO

מהעונה השלישית ועד השביעית, דאריו נהאריס (מיכיל האוסמן) וקבוצת שכירי החרב שלו, הבנים השניים, היו תוספת קבועה לצבא של דאינריז – ודאריו עצמו היה תוספת די קבועה למיטה שלה. רגע לפני שהיא חזרה לווסטרוז כדי לקחת חזרה את השלטון, זה קרה: דאינריז נוטשת את דאריו לבד במירין. לכאורה, היתה לו שם משימה – לשמור על השקט עד שיוקם שלטון זמני, שיחזיר את הריבונות לאזרחי מפרץ סוחרי העבדים/הדרקונים.


מלבד אזכור אגבי אחד, דאריו לא שיחק שום תפקיד בשתי העונות האחרונות. העניין הוא שבניגוד לתולע-אפור (ג'ייקוב אנדרסון), שהתפשר על הגלייתו של ג'ון במקום הוצאתו להורג, לא סביר שדאריו יהיה כל-כך נינוח כשיגלה מה ג'ון עשה לאהובתו. קו עלילה מאוד הגיוני לסנואו, אם כן, יהיה חזרתם של דאריו והבנים השניים לווסטרוז ופתיחה במסע ציד אחר ג'ון ובני בריתו.


אולי נבואת הנסיך שהובטח סוף-סוף תתממש?

משחקי הכס
כל מה שמסדר עבודה לאניה בוקשטיין בסדר מבחינתנו | צילום: באדיבות HBO

לאורך הסדרה המקורית, שמענו על נבואת "הנסיך שהובטח" המסתורית. הנבואה הוצגה על-ידי הכוהנות האדומות, מליסנדרה (קאריס ואן האוטן) וקינווארה (אניה בוקשטיין), וסיפרה על נסיך או נסיכה שייוולדו בין "מֶלַח ועשן" ותחת "כוכב מדמם" ויילחמו באפילה המתקרבת. בתחילה, מליסנדרה האמינה שהנסיך הוא סטאניס באראתיאון המנוח (סטיבן דיליין), אבל זה כמובן לא היה נכון. לאחר מכן, נשארו שני מועמדים פוטנציאליים – ג'ון ודאינריז. מאחר שג'ון חיסל אותה, נשארנו איתו.


הפרטים מסתדרים גם הם – ג'ון אכן חזר לחיים בין מֶלַח – דאבוס סיוורת' יורד הים; לבין עשן – הכוהנת האדומה של אדון האור. לגבי הכוכב המדמם, נד סטארק הצעיר (רוברט אראמאיו) הניח חרב בשם "שחר" לצד מיטתה המגואלת בדם של אחותו, ליאנה, אימו של ג'ון. גולת הניצב של "שחר" מעוטרת בשמש – כלומר, "כוכב מדמם". משחקי הכס סוג של שכחה מהנבואה, אז רק הגון שסנואו תחזיר אותה – ושג'ון ייתן בראש לאיזו אפילה חדשה.

עכבישי קרח, תנו לנו כבר עכבישי קרח

משחקי הכס
שיר של קרח ועוד יותר קרח

תערו של אוקאם, עיקרון פילוסופי נושן, אומר כי בהינתן מספר תיאוריות מתחרות, צריך להעדיף את זו הפשוטה ביותר. כזכור, ג'ון סיים את משחקי הכס במסע צפונה יחד עם אוֹב ובני בריתו הפראים. מעולם לא גילינו לאן הם הלכו, והסדרה המקורית הראתה מעט מאוד מהשטחים העצומים המשתרעים מעבר לחומה. עם זאת, אפילו מעבר לארצות הקפואות בהן עדיין חיים בני אדם, נמצאות ארצות החורף התמידי.


אלו האיזורים בהם פעם, בעבר הרחוק מאוד של העולם הזה, גרו ילדי היער – ושם גם נוצרו לראשונה ההלכים הלבנים. כמו-כן, האגדות מדברות על עכבישי קרח "גדולים כמו כלבים" ודובי קוטב – ואפילו דרקוני קרח. הפיתרון הכי פשוט, אם כן, ואולי גם הכי מסקרן, הוא לתת לג'ון לגלות את ההיסטוריה העתיקה של עולמו – תוך כדי מלחמה ביצורים הכי מגניבים שאי-פעם נראו.

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו בקבוצת הפייסבוק הרשמית החדשה של מאה בקולנוע. אם אתם עדיין לא שם, אפשר גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן גם לשלוח הודעה בדוא"ל לכל הצעה, רעיון או משוב בהם תרצו לשתף.

Comments


bottom of page